viernes, 26 de enero de 2007

La "semana de los barbudos"

Corresponde a la 3ª/4ª de Enero y se llama así por que muchos de los Santos del santoral católico que se celebran en estas fechas, están reproducidos en la iconografía religiosa llevando una frondosa barba. En Catalunya es tradicionalmente una de las más frías del invierno (¿llevaban barba para protegerse del frío?) y que, frecuentemente, produce buenas olas. Y este año parece que no va a fallar
No sé si la tradición popular de la costa cantábrica conoce esta semana con algún nombre parecido, ni si tradicionalmente es una de las de peor tiempo y más frías de cada invierno; pero desde luego, para ser mi primera semana en Donosti, y después de un fin de semana más que apacible, ha sido bastante desagradable: frío, granizo, lluvia y últimamente, nieve. Eso sí, sin la “obligación” de tener que meterme al agua por que hay olas, como en Cataluña (suele haberlas durante la “semana de los barbudos”, con el mismo frío y la misma nieve en las playas o cerca, como aquí estos días).
Aquí puedo esperar a que amaine el temporal y tener más tiempo para entrar al agua otro día, que las olas no van a desaparecer.

7 comentarios:

Guía del Alma dijo...

Hola Niegà!

Et fa res que et linki al meu blog?

Si decidissis que sí et posaria com El Niegà si no et fa res.

Salut!

Niegà dijo...

Hola Trini. Al contrari, hi estaré encantat.

Niegà

Guía del Alma dijo...

Oki doki! Gràcies!

capirola dijo...

No se si aki a Catalunya la setmana dels barbuts s'ha quedat un pel curta (mai millor dit) i és que com a molt els Sants aquest any s'han deixat barba de dos dies.
El front fred arribat a les nostres terres descafeinat, ha fet un xic de fred i vent lo just per enrecordar-nos de que aqui tenim 4 estacions l'any (tot i que això cada cop en dubtem més).
Les estacions d'esquí van a tota castanya per produir neu artificial, intentant salvar el què tothom ja veu com una temporada perduda i s'han engegat les calefaccions a les cases per tal de incrementar la despesa energètica...que ja tocava.
En fi...i és que quan un se n'adona que al Sud d'Anglaterra ja planten oliveres i produeixen vi blanc és que ha arribat el temps de veure que el món s'acaba...
Una abraçada ben...cálida

capiroleta de l'ull viu

Niegà dijo...

Bona observacvió capirola.
Ens coneixem? Conec una "capirola", però no sé si ets la mateixa o no.
;-)

capirola dijo...

Potser si que em coneixes...no ho se pas...et sona d'algú a qui hagis donat un laser fa poc? Doncs per aquí van els "tiros" ;)
Continuant amb la metereologia, el cas es que seguim amb bonança meteorològica, un xic de vent per airejar els virus que corren per les nostres contrades, no sigui que alguns ens escapem de la temuda grip hivernal... i poca neu, molt poca neu.

Niegà dijo...

Parlant dels virus... capirola, jo n'he enganxat un de bò que em fa la guitza des de fa uns dies. Espero que pel finde ja estigui bé al 100%.

Niegà